lördag 14 maj 2011

Lite virkat igen

Det har varit underbara dagar vädermässigt och jag har passat på att sitta ute på balkongen och virkat på min lediga tid... Så skönt! Visst ser det ganska smarrigt ut?!


Garanterat kalorifritt!


Jag har börjat virka lite disktrasor i lingarn. De blev riktigt fina om jag får säga det själv och jag säljer dem i min webshop och på kommande marknader. De kan tvättas i 40 grader och har bra uppsugningsförmåga...



Här under är en bild på hur den ser ut utrullad... Lite blek i färgen på bilden bara.
Jag har virkat lite engelsk konfekt också... de är under tillverkning så jag har inte så många färdiga. Jag har virkat dem i svarta fårets Candy. Det är små mininystan i 100% bomull. Jättefina färger!

Äntligen fick jag till en bra modell på kanelbullar. Lite kex och singoalla har det också blivit.

Nu längtar jag verkligen till lediga dagar! Ska bli skönt med semester, men det får vänta lite till. Jag har semester v.28-31 så det är ett tag kvar. Men jag har massor med roliga marknader inbokade!


Förresten så kommer jag vara kvar på mitt jobb till hösten. Mitt vikariat övergår i en fast tjänst den 1/9 och det känns så bra!!! Jag kommer gå ner lite i tid också. Ganska krävande att jobba 100% med 18 barn som är 1-3 år. Man har inte mycket ork kvar att umgås med familj, vänner och hinna med sin hobby. Så deltid blir bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en gullig hälsning till mig :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...