söndag 6 november 2011

Lite julpyssel och mönster

Igår kväll fick jag för mig att jag skulle virka en flugsvamp... så fram med papper, penna, garn och nål. När familjen satt och kollade på en film knåpade jag ihop den här lilla skapelsen.


Om ni tycker om den och vill göra den själva har jag lagt in den under sidan "gratismönster" uppe under bloggrubriken. Om ni virkar den och stöter på något problem så maila mig så ska jag försöka stå till tjänst!
Dessutom har jag gjort några små tomtenissar till julmarknaderna. Dessa har jag gjort och sålt 2 år i rad och har lärt mig att jag ska göra MÅNGA av dem! De går att böja och sätta lite överallt.



Här är lite annat pyssel jag har börjat göra inför marknaderna... ni får se när jag gjort några stycken ;) Roligt är det och fint blir det! Jag har gjort en typ av dessa hjärtan förut i många år, men jag fick fina prismor av min gulliga kollega, så jag härmar henne lite i år (med hennes tillstånd!)
Jag är inne i en riktig pysselfas nu och det är så kul! Håller på att fixa handskrivna visitkort till marknaderna också. Lite roligt att göra något personligt.


Idag ska jag testvirka en kladdkaka åt Maria som testvirkar åt mig! Roligt att kunna utbyta lite tjänster ;)


Dessutom ska jag ut och rida också, som vanligt på söndagar! Så underbart är det att få komma ut till stallet och bara fokusera på det, allt annat försvinner för en stund och ibland är det ju rätt skönt att rensa knoppen!

5 kommentarer:

  1. Vilken söt svamp du har gjort och bloggen är jätte fin! Tomtarna va så söta.. Du är så duktig och pysslig!

    Hoppas med att Liams lilla mage blir bra, så hemst när han har ont. Och ovissheten om vad det kan bara är jobbig.
    Tråkigt att din tjej ha alegier, är det något som bar blivit bättre desto äldre hon blir? en del alegier kan väl växa bort?

    Ha en skön söndag. Kram

    SvaraRadera
  2. Hej! oh vad du pysslar o gör fina saker ;) men visst är det kul! kramiz Jessica

    SvaraRadera
  3. Tack så mycket! Ja, det är roligt att hålla på, men jag förstår att du tappade suget om allt förstördes. Det blir ju som att börja om på noll. Aldrig roligt! Hoppas du får tillbaka suget någon gång, men risken är att man blir fast! ;)

    Kram/Sofie

    SvaraRadera
  4. Herregud vilken underbar kollega du har som delar med sig av sina ideer! ;) kram!

    SvaraRadera
  5. Vilken härlig blogg. Nya ideer o så hittade jag ju mina gamla goa garntomtar som jag gått o undrat hur jag knåpade ihop för 100 ;) år sedan. Tack för att du delar med dig.

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en gullig hälsning till mig :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...