fredag 3 juni 2011

Lite nytt

Idag när jag kom hem från jobbet låg ett stort kuvert på köksbordet. I kuvertet låg så himla fina pärlor som jag har budat hem från tradera. Det är vaxade glaspärlor och jag blev så nöjd! Fin lyster och underbara färger! Längtar efter att få tid till att sitta och göra något fint av dem. Är så sugen på att göra smycken igen! Det går lite i perioder det där med smyckeriet!



Innan vi åkte hem (min dotter var med mig på jobbet), svängde vi in till en liten hobbybutik i stadsdelen där vi bor. Jag hittade lite smått och gott, men måste bara visa vilka fina bilder jag hittade till helt ok pris!


Imorgon är det marknadsdags igen och jag har suttit och pysslat en hel del... bland annat dessa tändsticksaskar. Ska göra lite decoupage på kronljus också.



Jag ska stå på en liten liten marknad utanför Valdemarsvik. Det blev väldigt spontant med den marknaden. Jag ska givetvis sälja min systers produkter också. Jag tror jag lämnar mitt virkade hemma den här marknaden. Har för lite färdigt.


Avslutar med en bild på en min favoritblomma som står på bordet på balkongen.

Har precis bakat lavendelskorpor med torkad lavendel i. De är så goda! Ska sälja sådana imorgon på marknaden och resten tar jag väl med mig till jobbet i vanlig ordning. Det brukar bli uppskattat!

Ha en trevlig kväll och helg!

1 kommentar:

  1. Vilken tur du hade som fick budat hem de vackra pärlorna, visst är det roligt att pyssla med smycken! Hoppas att du haft trevligt på marknaden, du har säkert fått sålt flera av dina söta askar!
    Kram
    Petra

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en gullig hälsning till mig :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...