onsdag 15 juni 2011

Lite sorgligt...

Mina föräldrar har till mitt stora förtret sålt sitt sommarhus, där vi hade tillgång till en stuga med el, vatten, litet pentry m.m. Där bodde vi ibland, oftast bara jag och min dotter när mannen fortfarande jobbade och vi hade lov/semester. Vi har haft många fina dagar där med bad, sol, värme, regn, pyssel, mys, utflykter, promenader... ja listan kan göras lång. Jag trivs som fisken i vattnet där ute så det gör lite ont i hjärtat måste jag säga. Min bror med familj har sin stuga mitt emot, visst... men det blir inte samma sak ändå att vara där ute. Kommer kännas konstigt! Och nu har ju vi flyttat till stan, vilket jag verkligen är nöjd med... MEN... jag kan inte rå för att jag längtar ut när det är sommar. Det är då längtan efter något mysigt litet ställe kommer... men jag ska hålla i min impulsiva sida... däremot ska jag och dottern busa lite. Vi ska åka och titta på det här här under medan mannen jobbar kväll nästa vecka. Bara för att drömma lite... mest av ren nyfikenhet! Visst måste man få drömma lite?! Min förra blogg hette ju "I väntan på en dröm" och jag tror att det ligger i människans natur att få drömma lite, att ha något att sträva efter... Om mannen ska få veta nåt?! klart han ska, en annan dag ;)

Här skulle jag lätt kunna sitta och virka min bakelser, kakor, disktrasor, filtar och allt därtill... Och tänk att få jobba i en välplanerad och fin trädgård och skörda sina egna bär, grönsaker och frukt. Jag skulle gilla det! Litet och behändigt, väldigt nära där vi bor...


Ganska fint måste jag säga!


Nu har min lilla skatt sommarlov, vi var på jättefin avslutning i kyrkan igår och avslutade med glass och fika vid ett litet café vid slussen där vi bor. Mysigt! Idag var mina föräldrar och hämtade henne för några dagar. Det känns så tomt! Samtidigt är det nog bra för oss att vara ifrån varandra ett par dagar.


Nu ska jag ta en kvällspromenad runt ån, sen blir det virkning tills jag stupar i säng. Har ganska många beställningar att ta hand om! Roligt!!!

1 kommentar:

  1. Tack så mycket! Synd du inte hann göra en till din systerdotter. Jag gjorde tårtan för en månad sen. Roligt att ge bort någto man gjort. Ha de fint! /Catarina

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en gullig hälsning till mig :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...