måndag 15 augusti 2011

Blåbärspaj!

Igår var jag, min syster och min dotter ute i skogen i ett antal timmar och plockade blåbär! Idag har jag en hemsk träningsvärk på baksidan av låren... haha! Men jag älskar att vara i skogen... ja, om man bortser från alla äckliga kryp som ska envisas med att krypa in överallt och följa med hem. Madeleine fick en fästing på sig som hann sätta sig och fästingar är en av mina värsta fobier! usch! Men det var det värt för herregud vad blåbär jag hade när jag kom hem! Här ska kokas marmelad! Och blåbär är ju så gott i yoghurt, smoothie och bara äta med lite mjölk som mellanmål. Mums!


Dagen till ära färdigställdes en liten blåbärspaj som jag virkade i förrgår kväll. Jag kan verkligen bli sittandes långt in på natten när jag gör något nytt. Tycker det är så roligt!
Den här pajen kostar 75 kr om man vill beställa den!




Fick även med mig endel kantareller hem så jag ska rensa dem och frysa in. Det är ju så gott i olika maträtter och soppor!




Vill bara säga också att jag tycker det är så roligt att så många börjar hitta hit! Och jag blir verkligen så glad när jag ser att jag fått kommentarer! Tack, det värmer mitt hjärta!


Kram!

4 kommentarer:

  1. Mmmm...blåbärspaj...det är mumma det i magen! Härligt att hitta bär i frysen när det blir vinter, då kan man drömma lite extra om sommaren...

    SvaraRadera
  2. Jätte fin ! Fick inspiration från din förra paj med hallon på. Tänkt att jag skulle virka något med hallon. Nu blev jag sugen på att göra någon kaka med blåbär också =)

    Tack för din fina kommentar inne hos mig :) Ha fortsatt i kväll med rosa kakor ;)

    Ha de bra Kram

    SvaraRadera
  3. Blåbärspaj är verkligen gott, det blev vi bjudna på i helgen...mums..! Och din lilla virkade blev ju jättesöt!
    Ha det bra!
    Kram Petra

    SvaraRadera
  4. Hej vännen!

    Har datorproblem och har inte kunnat kika in här så ofta som jag velat. *suck!*

    Älskar dina små pajer, så söta (i dubbel bemärkelse)! =)

    Kikar in för att önska dig en härlig helg! =)

    Kram kram

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en gullig hälsning till mig :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...