onsdag 5 oktober 2011

Garner och sånt!

Igår passade jag på att rensa och städa och göra iordning i det nytapetserade rummet. Madeleine fick en stor låda med restgarner, men så här mycket blev det över till mig! Många olika sorter i varje låda... ja, så blir det när syrran äger en garnbutik och ber mig jobba där ibland. Det har nog aldrig hänt att jag kommit därifrån utan att ha handlat på mig massa nödvändigt!

Men jag märkte att jag faktiskt måste fylla på med favvogarnet... Tilda. Inte alls speciellt mycket kvar faktiskt. Vilken tur att jag snart ska till henne igen och titta i hennes nya fina butik! Då kan jag ju fylla de halvtomma lådorna.
Det roliga med att rensa är att man ofta hittar påbörjade projekt och även ett och annat färdigställt... mycket slängde jag, men det här sparade jag! Hade visst virkat en ballerina för länge sen, en tårtbit också! Den gulrandiga saken ska föreställa en äggvärmare... och mormorsrutorna vet jag faktiskt inte vad jag tänkte göra med?!
För övrigt så har jag även virkat ett par pulsvärmare i akryl. Brukar inte använda akryl, men jag har så mycket som ligger så jag tänkte göra något med det...
Vill man köpa dessa kostar de 125 kr paret. Dom på bilden är storlek M. Kommer virka lite fler. Ganska roligt att göra något annat än kakor och bakelser ibland trots att det är det jag gillar att virka mest.



Snart är det dags att sätta lite fart inför julmarknaderna. Ska stå på 2 st, en i Norrköping i Värmekyrkan första adventhelgen. Andra adventhelgen ska jag stå i Brunneby musteri tillsammans med min mor och min syster. Totalt är det 6 marknadsdagar och alla är inomhus! Så skönt!


Nu blir det lite matlagning!

3 kommentarer:

  1. Hej! så fina pulsvärmare.. och mysigt med Jul marknad! jag har börjat längta lite till Julen! med alla ljus,pyntet o mossa..kramiz Jessica

    SvaraRadera
  2. Man blir så glad av dina fina konstverk! =) Jättesöta pulsvärmare! Tänkte testa virkning igen, bara några små hjärtan eller så, men inte lätt för en nybörjare att hitta mönster.. Du kanske har något tips om fina sidor på nätet där man kan hitta mönster? Må så gott! Kram Petra

    SvaraRadera
  3. Tack snälla för tipset, Alexandra! Nu ska här pysslas med garn, stickor och virknålar... =) Ha en underbar helg! Kram Petra

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en gullig hälsning till mig :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...