onsdag 22 februari 2012

Långt...

mellan inläggen är det just nu... Har varit lite trött sista tiden, knappt suttit vid datorn och jag har även varit dålig på att besöka er andra :(

Tänkte visa vad jag grejat med sista tiden... först en beställning på ett par gula "converse". Alltid lika roligt när samma person kommer tillbaka och beställer igen.

Fyra av mina syskonbarn har fyllt år, varav tre har uppnått en vuxen ålder :) Alla har mer eller mindre flyttat hemifrån och därför tyckte jag att det passade bra med lite hemgjorda presenter i kombination med lite annat. Jag har fått lite inspiration från Virka liten kaka som bakar och står i hela tiden ;)

Här är två av dem...

Jag tror och hoppas att det var uppskattat!
I helgen hade vi besök av min ena systerdotter och hennes sambo. De bor 20 mil från oss och det var mysigt att få hem dem lite. Tyvärr var 3 av 5 personer av oss som vistades tillsammans i helgen sjuka, men vi tog oss ut lite och matade änderna ner vid ån. De är ganska vana vid att folk matar dem så de är inte fega inte... de tar bröd ur händerna. Som ni ser på bilderna är de ganska närgångna :) Madeleine tyckte det var roligt. Vi bor så nära, vi måste nog mata dem lite oftare!
Madeleine har sportlov den här veckan och hon är med mig lite på jobbet. Idag skrev hon en önskelista (hon fyller år om 3 månader) när vi var där. Hon gjorde en punktlista med allt möjligt... pengar, hund, cd-skivor, nagellack, badskum osv... men en bit ner var det en punkt som stack ut lite... det stod:




  • att L och K flyttar hem igen!

Hon längtar mycket efter sin kusin nu när hon flyttat och eftersom de snart ska få bebis tror jag hon längtar efter L ännu mer!


Nu ska jag sätta mig och virka lite kakor igen eftersom jag är färdig med beställningen nu.

2 kommentarer:

  1. Förstår att du får beställningar, dina Converse är så underbart söta! Jag hade blivit väldigt glad över en så fin present. Extra roligt när det är hemmagjorda saker och när man kanske får prova något man annars inte brukar köpa själv. Ha en bra dag! Kram Petra

    SvaraRadera
  2. Så söta de små skorna är ;) håller med dig man orkar inte riktigt med bloggen..ha det gott< kram Jessica

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en gullig hälsning till mig :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...