söndag 30 januari 2011

Kliar i fingrarna!

Ja, det är precis vad det gör! Vi har flyttat nu, men inte fått mer ordning än att vi klarar vardagen. Vi ska få nytapetserat i vardagsrum, hall och kök så de var här i fredags och rev tapeter, spacklade, slipade väggarna och målade taket. Det är slipdamm överallt och Madeleine går och nyser och nyser! Sovrummen får vi göra själva men vi får allt material av vår hyresvärd.

Anledningen till rubriken är ju såklart att jag har hur mkt idéer om inredning och pyssel som helst i huvudet och jag vill helst göra allt NU. Tyvärr får jag vänta till tapetseringen är klar! Och tills vi har lite mer pengar. Dyrt med dubbelt boende. Efter imorgon är tidsfristen ute för köparna. Hör vi inget då går köpet igenom. Vi håller alla tummar och tår vi har!!!
Nu har jag bestämt mig för en filt jag ska göra och det blir den här! Den andra blev för dyr att göra och jag tyckte den här var fin också!

K och jag pratade lite igår om hur det blir för oss när huset är sålt... Vi konstaderade att det skulle bli så otroligt skönt med all fritid vi får. Eftersom det varit så mkt med huset så har det kännts som vi aldrig varit lediga. Och när jag har min examen kommer allt bli ännu bättre! Helt fantastiskt! Tänk vad mkt tid vi kmr ha för varandra! Det blev inte så roligt med hus som jag hade trott... men nu vet jag ju det!

Idag ska jag ta mig en lång promenad runt ån här där vi bor... har jag nämnt att vi bor på 5:e våningen och har världens utsikt? Och att vi har Stångån precis nedanför fönstret och balkongen?! Det är helt fantastiskt! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en gullig hälsning till mig :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...