onsdag 7 september 2011

Ridtur...

I söndags var jag ute och red i skogen! Det var så mysigt och hästen jag numera rider är en stabil fjordingdam i 20 årsåldern ;) Jag började i söndags och kommer fortsätta med det så länge jag får och kan. Det är verkligen balsam för själen att komma till stallet, pyssla om hästen och rida ut i skogen. Det är mitt sätt att få lite egentid då jag släpper tankarna på allt annat runtomkring. Alla måsten är som bortblåsta!


Uppifrån hästryggen ser man ju ganska bra :) Och rider man i en svampskog är det svårt att låta bli kantarellerna! Lite fick jag allt med mig hem och de passade bra i en smaskig kycklingwok!




Nu har jag gått ner i arbetstid, till 75%... Det är i första hand för att jag ska ha mer tid till att färdigställa min c-uppsats. Det känns bra och jag känner mig lite piggare på kvällarna. Så kanske finns det ork till lite virkning på kvällarna ;)


Virkningen har legat lite på is... har gjort färdigt ett par turkosa "converse" som en kollega beställde... nu har jag ett par beställningar jag ska virka klart, sen är det full fräs på virknålen så att jag kan virka till julmarknaden och till min systers garnbutik. Jag har varit lite off med virkningen, har inte orkat... men nu börjar inspirationen komma krypandes tillbaka!




Nu ska jag laga mat!

1 kommentar:

  1. Hej! Du har en award att hämta hos mig!
    Så härligt det låter med ridtur, och dessutom på fjording! Lite avundsjuk blev jag nu... =)Låter väldigt tufft att skriva uppsats och jobba heltid, måste vara skönt att kunna minska ner på arbetstiden. Och härligt att inspirationen kommer tillbaka! Kram Petra

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en gullig hälsning till mig :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...