söndag 3 juni 2012

Sommarstugan!

Varning för bildbomb!
På väg ut för att få nycklarna! Nästan framme... Grusvägar är verkligen landet för mig!
 Jag älskar att vara ute och gå i sån här miljö... kan tänka mig att det blir många morgonpromenader här...
 Där skymtas våran stuga bakom träden. Just nu går det 3 baggar utanför tomten och betar av, men de ska flyttas. När jag kom in med prasslande påsar blev de nyfikna och kom fram.

 Sjön ligger inte alls långt bort... och en jättefin badplats finns ca 2 km från stugan.
Allt finns, det är möblerat, tavlor hänger på väggen, porslin och andra köksredskap... allt finns. Tyvärr inte riktigt i min smak, men vi tar lite i taget. Vi ska fixa till med lite billiga och enkla medel till att börja med och om vi käner att vi trivs efter sommarens slut och vill fortsätta hyra, kommer vi fixa till lite extra till nästa år. Dessa två bilder är från "vardagsrummet".
 Bild tagen från fönstret upp mot vägen...
Ja, så ser det ut... ser verkligen fram emot att få tillbringa tid här! Omgivningen är fantastiskt vacker!
Nu blir det lite tv m familjen, sen sova. Tror minsann att det är min tur att bli sjuk nu... ont i halsen och fryser :(

4 kommentarer:

  1. Oj, så mysigt, vilken idyll! Och så bra att det är möblerat också så att att ni kan "bo in er" och pyssla om lite i taget. Förstår att du verkligen ser fram emot att få tillbringa tid i stugan och greja där! Hoppas att du lyckas mota bort förkylningen också, inte roligt att ha ont i halsen. Krya på dig! Kram Petra

    SvaraRadera
  2. Åh vad mysigt!!!
    Jag vill oxå ha ett sommarställe, helst äga själv och inte hyra och absolut VID VATTEN!!!
    Här kommer ni nog få det supermysigt i sommar!!

    Och som du ser jag kan ÄNTLIGEN kommentera i era bloggar igen!Tjoho!
    KramMAlin

    SvaraRadera
  3. Vad mysigt det ser ut att vara! Ni gör helt rätt i att "känna" in er lite först så kan man ändra större saker sen.

    sv: Jag älskar Baby-garnet just till småfigurer, tycker inte om när de blir för hårda, speciellt inte om det är barn som ska få dem.

    Ja, hoppas på lite mer information imorgon så ska jag berätta mer :)

    Kram!

    SvaraRadera
  4. Ååh, vad mysigt det ser ut :) Som sagt, stugan kanske inte riktigt i eran stil ännu, men det är i alla fall supermysigt utanför :D

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en gullig hälsning till mig :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...