torsdag 14 februari 2013

Alla hjärtans dag!

I morse när vi vaknade fick jag en present av min älskade unge som hon hade köpt för egna pengar! Hon vet att jag alltid har brist på hårsnoddar! Slarvar alltid bort dom! hihi... Sen fick jag hallonlakritstuggummi, favvosmaken! Hon köpte också en chokladbit som det står "med kärlek" på. Mammahjärtat smälter!
"Mamma jag vet att du inte äter godis, men nu får du offra dig" sa hon...
Självklart ska jag offra mig! I helgen! :) Jag äter Lchf-kost sedan några veckor tillbaka så jag äter inget sött alls nu. Söta tjejen!

 
Vi hade en mysig morgon dottern och jag! Åt frukost i lugn och ro, kramades och öppnade paket. Jag följde henne till skolan, tog en lång promenad och nu ska jag sätta mig och skriva på min uppsats! Känner att energin verkligen börjar komma tillbaka, så härlig känsla!

Jag har tagit mig i kragen och börjat virka lite igen! Nu vill jag göra allt på en gång! Har gjort kanelbullar till utställningen, ska bara på med lite pärlsocker! Ett par macroner, ska bli fler i olika färger (dom ska inte va med på utställningen!). Jag är så sugen på att virka saker i glada färger! Längtar efter våren nu!
 

Nu har jag och dottern tillsammans bestämt färger på filten jag ska göra till nya vardagsrummet. Hoppas jag orkar göra den klar innan sommaren! Dessa färger blir det, det ligger ett blått nystan också under... tråden sticker fram! Så ska den vara vit i grunden. Garnet är Mandarin Petit.

 
Jag önskar er alla som läser här en riktigt fin Alla Hjärtans Dag! Ta hand om varandra både idag och alla andra dagar!
Med kärlek från mig till er!
 

4 kommentarer:

  1. Med kärlek till dig och din fina dotter på denna dag, kramar Stefanie

    SvaraRadera
  2. Hej så gulligt av din flicka ♥ ha en fin Alla ♥ dag kram Jessica

    SvaraRadera
  3. Så sött av din dotter. Här hemma fanns det ett egengjort alla hjärtans dag kort från sonen, fast till pappa;) Ja ja kanske inte är så konstigt då det är han som är borta mest (och alltså inte den som skäller mest;)

    Önskar dig en ljuvlig kväll
    Kram
    Annie

    SvaraRadera
  4. Din macroner är verkligen söta och i grymt fina färger också :)

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en gullig hälsning till mig :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...