måndag 18 februari 2013

Sportlov!

Den här veckan har dottern min sportlov och eftersom jag är hemma och skriver examensarbete så får hon vara hemma med mig. Jag pluggar lite på morgonen och på kvällen! Det går framåt :) Tiden emellan ska jag umgås med min fina flicka! Idag drog hon dock iväg med en kompis så jag passade på att packa bohaget. Fy vad tråkigt det är att packa, men roligt att packa upp sen! Ser fram emot att komma på plats!

Jag tänkte bara visa, jag skulle ju virka en filt i Mandarin Petit, men en färg hade utgått och en annan fanns inte... så jag bytte färger och jag bytte sort.. så nu virkar jag i Tilda istället, med virknål 3, och jag har bestämt mig för dessa färgkombinationer! Hade bara gjort 2 rutor i alla fall och jag använder ju det andra garnet till mina converse. 
Blir det bra tror ni?! Eller är det något som fattas? 


När jag har virkat ihop alla rutor kommer jag virka ett eller två varv med stolpar i vitt. 


Jag känner mig nöjd, har gjort 8 rutor... har några kvar, hihi... Kan tänka mig att det blir ungefär 150-200 rutor någonstans! Men tänk vad nöjd jag kommer va när den är klar! Men jag virkar på kakbeställningen också så vi får se när den här blir klar... till nästa sommar kanske ;)

Hoppas alla ni får en härlig vecka! 

3 kommentarer:

  1. Vilka fina färger du hittat, tror att det blir riktigt fint! Roligt att ha ett större projekt att pyssla med när tiden finns och man inte behöver stressa. Jag har en sjal påbörjad som jag sätter mig med ibland när jag inte har annat pyssel på gång, den blir kanske färdig till nästa jul eller så.. =)
    Ha en härlig dag!
    Kram Petra

    SvaraRadera
  2. Hej! Jättefina rutor och vilka fina färger du har valt. Ser fram emot att följa dig i rutprojektet, ha det bra Karin

    SvaraRadera
  3. Åh så fint det blir. Helt ljuvligt.

    Så tråkigt när man inte får betalt för det man beställt, så tråkigt;( Men tur att de finns de som betalar också;)

    Önskar dig en ljuvlig kväll
    Kram
    ANnie

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en gullig hälsning till mig :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...