söndag 15 augusti 2010

Smulpajsmuffins!

Vad gör man en regnig dag som denna? Jo, mannen är och kollar på fotboll på O´learys och Madeleine och jag har varit och hälsat på en före detta stallkompis och hennes nya häst. Hon va jättefin och jag kanske ska börja rida henne någon dag i veckan. Hon står i ett stall som jag hade häst i när Madeleine var bebis... bara en km hemifrån. En nordsvensk travare är det och hon är bara 4 år. Det ska bli spännande! Jag är så fruktansvärt hästsugen nu, men samtidigt inser jag att jag aldrig skulle klara att ha häst själv nu. Snart jobbar jag heltid och jag kommer va helt slut på kvällarna... Bättre att hjälpa någon annan som har häst!

Imorgon börjar Madeleine 1:an... herregud vad tiden går! Hon börjar bli så stor nu min lilla tjej... Just därför ska vi ha lite söndagsmys som lite avslut på semester och sommarlov. Vi ska baka äggfri sockerkaka och blåbärsmuffins (bilden ovan). Receptet på blåbärssmulpajsmuffins är hämtat på viktväktarnas hemsida så de kan ju inte vara så jätteonyttiga... inbillar jag mig iaf ;)

Men först ska vi äta lite kycklingwok och ris!

Hej svejs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en gullig hälsning till mig :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...