fredag 11 november 2011

Garn, garn och åter garn!

Japp, nu blir det ett riktigt garninlägg :)

Har varit hos min syster och införskaffat mig lite nytt garn igen! Underbart! Det är som julafton varje gång jag kliver in där. Jag har så himla svårt att lägga band på mig när jag är där!

Lite nytt Tilda till en beställning har jag tagit hem...

20 candynystan blev det, alltid bra att ha!!! Gillar verkligen det garnet och ett nystan är precis perfekt till en bakelse!

Just det Catania till kanelbullar som snälla Anette tipsade mig om! Det köpte jag dock inte hos min syster... Jag tror det blir bra! Lite ljusare än det jag brukar använda men det är himla fin lyster i det! Kanske byter garnsort sen när jag virkat med det ;)
Ja, dessutom har jag gett mig på att virka sockar på rundstickor. Sockarna är till dottern, kanske blir det julklapp... kanske inte ;) Har även tänkt sticka en sjal till min svärmor i julklapp. Vi får se hur det går med det :)

Jag har varit och köpt nålar och ska sy hjärtan nu. Det ska jag ge mig på ikväll tänkte jag. Jag har så fina servetter och har tänkt göra decoupage på dem som blir vita, men då måste jag införskaffa decoupagelim till tyg först.


Många projekt har jag! Nu är det bara 2 veckor kvar till första julmarknaden. Den kommer äga rum i Värmekyrkan i Norrköping lördag och söndag första adventhelgen!


Nu ska jag laga tacos... Snart kommer mannen hem och jag har städat och gjort fint hemma. Ska tända lite ljus nu så kan fredagsmyset börja!

2 kommentarer:

  1. Oj, många projekt på gång! =) Men visst är det roligt? Smart att sticka strumpor på rundsticka, gissar att det går mycket fortare än att hålla reda på fem stickor. Tack för tipset! Hoppas du får en fin lördag!
    Kram Petra

    SvaraRadera
  2. Oh va kul att köpa så mycket garn, det blir ju som julafton!
    det enda man önskar är att garn vore lite billigare så man kunde köpa MER! ;o)

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en gullig hälsning till mig :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...