tisdag 22 november 2011

Julbakelse...

Fyllde på med lite rött candy idag när vi var och gratulerade min syster som fyllde år i söndags! Dessutom har jag införskaffat en ergonomisk virknål... äntligen!


I söndags kväll satt jag och fäste lite trådar, sydde ihop lite virkade saker och så kom jag på att jag ville göra någon julbakelse till marknaden... sagt och gjort, fram med ett mininystan och virka en röd bakelse med lite vita julrosor på. Jag älskar när inspirationen slår till. Tyvärr kan det lätt bli att jag inte kommer i säng då. Typiskt att inspirationen alltid infinner sig söndagskvällar när jag egentligen borde sova tidigt! Men så här blev den...
Bilderna är fotade i kvällsmörkret med min kamera som lägger av när som helst!
Ska virka några till tills julmarknaden. Mkt kvar att göra innan dess...

Hittade en liten virkad godis i gömmorna som jag virkade en förra året runt jul :) Ska väl föreställa marianne eller nåt ;)


Idag har vi som sagt varit i Söderköping hos min syster. Hon hade fått in så himla fina tavlor och tändsticksaskar från kreativ insikt! Dessutom hade hon fått in en jättefin virkbok, önskade mig den i födelsedagspresent (fyller på fredag) ;) Vet att syster läser bloggen, hihi! Smart va?!



"Kära syster... jag önskar mig virkboken, puss!"


Det var lite läskigt att köra hem idag, det var så tjock dimma. Har ju en bit att åka! Men det var som vanligt lika trevligt att träffa min syster. Har två systrar, en bror och mina föräldrar i samma stad... 5 mil från mig! Lite tråkigt, blir inte att man ses så ofta :(


Nu ska jag sova! Blir ingen virkning ikväll. Ska bara packa en beställning först!


Vill också passa på att tacka så mkt för era fina och trevliga kommentarer! De värmer gott i hjärtat! Tack för att ni tittar in här! Kram!

2 kommentarer:

  1. Åh, ergonomisk virknål har jag också funderat på ett tag nu. Dock skulle jag vilja ha en i storlek 8 eller 9 och det tror jag inte finns. Har inte hittat någon i alla fall.. Är det stor skillnad från att virka med en vanlig?

    SvaraRadera
  2. Hej! vill önska dig en fin Första Advent ♥ kramiz Jessica

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en gullig hälsning till mig :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...