fredag 15 juli 2011

Kola i stora lass!



Min syster och jag ska stå på Skärgårdsfestivalen i Västervik månd-onsd v.29

Det är en sekelskiftesmarknad och vi ska vara klädda tidsenligt. Inga plastpåsar, inga datorskrivna skyltar...

Det blev en väldigt spontan marknad så tiden är knapp. Hinner som vanligt inte få med mig något virkat, men godis och lavendelskorpor ska jag göra. Bland annat kola! Här är första omgången i bilder:


Först koka (översta bilden)

Sen skära i fina bitar!
Packa packa packa!

Första omgången klar... pust! Ganska jobbigt att packa in alla kolor, men roligt när det är klart och när man säljer!
Fortsättning följer...

Idag är vädret sådär... så det blir tvätt och städdag. Däremellan ska det kokas knäckklubbor och mer kola!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en gullig hälsning till mig :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...